Thursday, July 1, 2010

يعنى ايه ان الواحد يبقى زهقان

هوا يعنى ايه انك تكون زهقان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممكن كتر الفراغ يزهقك
ولا قلة الصحاب
ولا ان مبقاش فيه صحاب اصلا
ولا طبيعة الحياة اللى احنا عايشنها
ولا الكبت السياسى اللى احنا فيه
ولا الدراسه والطب وسنينه بقرفه بمحتاجاته
ولا انك تفقد حبيبتك وتعيش وحيدا شريدا محدش معبر أهلك من بعدها
ولا ده نوع من الرفاهيه انك تفكر فى راحتك النفسيه
مع ان فى ناس مش لاقيه راحتها الجسديه ولا الاجتماعيه
ساعات بحس انى مخنوق و مكنش مش عارف ايه السبب
واللى يضحك ان كونى مش عارف السبب ده بيخنقنى أكتر
يمكن قلة صحابى هى السبب ولا انى مش اجتماعى فعلطول حاسس بالوحده
زمان كانت اى مشكله تقابلنى هى تمشيه عالبحر وشوية حوار مع النفس وكله يبقى فى التمام
دلوقت اسافر واسيب اسكندريه خالص واروح مطروح ولا الساحل عشان اعمل ما يقال انه تغيير انفاس
وارجع زى ماكنت ان مكنتش أسوء
هل السبب فى ان الواحد لما بيكبر مشاكله بتكبر معاه ولا هى الوحده او لانى مش لاقى حد يفهمنى
مش عارف
اصلا انا مش عارف ايه اللى بكتبه ده ولا مين اللى هيقراه ولا ايه رد فعله لكن انا حسيت انى عايز اتكلم مع نفسى بصوت عالى

8 comments:

علاء المصرى said...

حاول تكون أجتماعى أكثر من اللازم
يبدو أنك أنسان ملول وتحب التغير السريع

حابس نمله و بعذبها said...

المشكله فى حكاية انى اكون اجتماعى او لا
الوسط اللى انا فيه التعامل فيه صعب ومش مريح وكله قايم على المصلحه المتبادله ومش سهل تلاقى حد يعرفك لشخصك عشان كده الواحد بيفضل انه يبعد

انا دلوقت عرفت ليه الناس بتكره الدكاتره ده انا نفسى بقيت بتخنق منهم

كفايه بس تهزر معاهم صباح النفاخه


:(((((

آخر أيام الخريف said...

معبرة قوى قوى ..بجد

افروديت said...

ياحراااااام حالتك صعبة..بس أقولك ده أكيييييييدذنب النملة أطلق سراحها والدنيا تبقي بمبي وأورنج كمان..حاول تركزفي مستقبلك أحنامش بلدشهادات صحيح بس الشهادة مهمة برضه..وحاول تعمل تغيرفي حياتك شوف أكترحاجة تحبهاوأعملهاعشان مش تتخنق بسرعة..ربنايوفقك ..بااااي

Sahar Elgafary said...
This comment has been removed by the author.
marmar said...

بص هوا بيجي شويه وقت للأنسان كده وبيكون مخنوق من كل حاجه حواليه
وممكن كمان تعد الحاله دي بالشهور مش بالايام وده بيرجع للروتين التقليدي اللي الواحد بيعيشه يعني شغل دراسه نوم بيت اصحى اشتغل اذاكر .....الخ

أنصحك تغير اسلوب حياتك او تعمل حاجه جديده تتعلم لغه مثلا تسافر على دوله جديده وتشوف حضارتهم وثقافتهم تتعرف على ناس من جنسيات مختلفه تتعلم حاجه جديده

وكلو هيبقى ميه ميه

أتنين حبيبين said...

معلهش

مش لوحد أنا كمان اليومين دول بمر

بنفس الظروف واللاخبطه دى
باين عليها شوطه وصابت البلد يا جدعااااااااان

قلبى معاك ومعايا
توتا

*,*AMY LEE*.* said...

انا من ساعة ماخلصت امتحانات وانا زهقانه
الواحد تقريبا اتعود ع المذاكره